IEATERPASPOORT HFN De verkoop van de bon aan bioscopen is de eerste maanden flink gestegen. enW* ^W*' Ö»W! deze was toen zeer succesvol. Op dit moment zijn er gesprekken met Free Record Shop om in mei en juni twee acties te realiseren. Ook Free Record Shop heeft aangegeven graag de actie te willen voeren met als prijs een jaar gratis naar de bioscoop. Daar naast zullen we een actie organiseren waarbij kopers twee voorpremièrekaartjes krijgen voor een grote zomerfilm. Deze acties zullen met radiospots worden ondersteund. In het volgende nummer van HFN meer hierover. Postkantoren De postkantoren zullen binnen een aantal jaren worden gesloten. Postagentschappen (waar de bon op dit moment ook wordt verkocht) zullen de rol van de postkantoren volledig overnemen. Op dit moment weten we niet wat dit voor de bioscoopbon gaat betekenen. Uiteraard is het van groot belang dat de bioscoopbon optimale (geen maximale) distributie blijft houden. Met het oog daarop houden we de ontwikkelingen in de retailmarkt nauwlettend in de gaten. Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon. Plaats: Den Haag Aantal zalen: 9 Aantal stoelen: 2.308 Stoelen van: Huizenga Group Formaat grootste scherm: 9,6 x 22,4 meter Exploitant: Pathé Bioscoopmanager: Rafe Aarents Aantal medewerkers: 90 Open sinds: 9 april 2008 Verwachte aantal bezoekers per jaar: 650.000 Projectoren: negen Cinemeccanica Victoria 5 Kassasoftware: Dolfin van ticket.international Bioscoopreclame: Jean Mineur Mediavision Merken bij het buffet: onder meer Coca-Cola, Jimmy's Popcorn, Mars De bioscoop is onderscheidend omdat: 'we op een unieke locatie zitten, hartje centrum Den Haag, met een waanzinnig uitzicht over Den Haag. We hebben zeven ticketautomaten.' Afw.pathe.nl/spuima 'Frankly, my dear, I don't give a damn.' (Clark Gable als Rhett Butler in Gone With the Wind)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 15