Vernieuwde bon een succes Casp»an de>»° TheCWO- p*Vf»ce voot HFN Theaterpaspoort f ervkebioscooD ZIEN BIOSCOOPBON BIOSCOOPBON THEATERPASPOORT Steeds meer dis tributeurs hebben interesse om samen te werken. Op dit moment zijn we al in gesprek over spots die in 2009 in de bioscoop zullen komen. E3 'De verkoop bij bioscopen is erg goed te noemen' Het gaat goed met de verkoop van de bioscoopbon tot op heden dit jaar. De vernieuwde bon en campagne werpen hun vruchten af. Maar er moet nog wel veel gebeuren om 2008 ook succesvol af te sluiten. Nieuwe 35mm-commercials, nieuwe acties en wellicht een nieuwe outlet... Door Frank Smit Rond het verschijnen van deze editie van HFN zal onze nieuwe 35mm-commercial in première gaan. In sa- rT66 menwerking met Benelux Film Distributors en Eyeworks Egmond hebben we een De brief voor de Icon/ng-bios- KeCOTO coopbonspot geproduceerd. Dit is alweer de zevende spot die we in samenwerking met een filmdistributeur en 31)00 01*0611 producent realiseren. Voor alle partijen is een dergelijke samenwerking zeer positief. Uiteraard is het geweldig 00 011 OIO" voor de bioscoopbon om mee te liften op de uitstra- ling van een film; even krijgt de bon de hoofdrol in de 01601 V6TUII film. De exposure voor de film in de bioscopen is vele malen groter dan met de trailer alleen. Iedereen wint 061 S06lSl« dus. Steeds meer distributeurs hebben interesse om Sky Radio en Radio Veronica. De (potentiële) bezoekers van de VW's zijn niet erg actiegevoelig, daarom voeren we daar geen acties. Wel le veren we een aantal keren per jaar een poster van de bon in combinatie met een grote film. Deze krijgt over het algemeen een prominente po sitie. Alle outlets laten tot op heden een plus zien in de verkoop van de bon. Free Record Shop groeit op dit moment veruit het snelst. Postagentschappen en/of nieuwe outlet TNT Postagentschappen (waar de bon op dit moment ook verkocht wordt) zullen de rol van de postkan toren grotendeels gaan overnemen. Binnenkort staat een gesprek ge pland met TNT. Tegelijkertijd zijn we ons aan het oriënteren op een nieuw verkooppunt. In de afgelopen jaren hebben zich meerdere bedrijven bij ons gemeld om te praten over de verkoop van bioscoopbonnen. Tot op heden waren we zeer tevreden over de mix van outlets. Aangezien de verkooppunten nauwelijks aan de verkoop van bioscoopbonnen verdienen, is het van groot belang dat ze voldoende volume verkopen (en store traffic genereren). Als we te veel outlets zouden hebben, neemt dat per verkooppunt af en zullen partijen afhaken. Het gat dat samen te werken. Op dit moment zijn we al in gesprek over spots die in 2009 in de bioscoop zullen komen. Overigens is 2008 nog niet helemaal gevuld. iioscoDen De verkoop bij bioscopen, en met name bij de concerns, is tot op heden erg goed te noemen. Bij de bioscopen stijgt de verkoop op dit moment veel sterker dan bij de outlets. Het nieuwe promotiemateriaal en de 8/onde naren blauwe ogen-commercial genereren duidelijk effect in de bioscopen. Outlets Acties bij outlets zorgen voor betere zichtbaarheid en daardoor betere verkoop van de Nationale Bioscoopbon. De actie met als prijs een jaar lang gratis naar de bioscoop, die we bij zowel Postkantoren als -boven- Free Record Shop gevoerd hebben, heeft dat weer bewezen. Op dit moment loopt bij Free Record Shop en voorpremière- vanLeest een actie waarbij kopers van de bioscoopbon twee kaartjes kunnen krijgen voor de voorpremière Record Shop en J van The Chron/c/es of Narnia: Prince Caspian. Deze vanLeest actie wordt uiteraard gecommuniceerd met een display op de toonbank en posters aan de muur. Ook via een e-mailing en op de sites van Free Record Shop en van- De brief voor c/e Leest wordt de actie onder de aandacht van de consu ment gebracht. Tot slot wordt deze actie meegenomen in onze eerste radiocampagne van het jaar op Q-music, zal ontstaan door het wegvallen van de postkantoren zullen we moeten dichten. Het is een van onze belang rijkste aandachtspunten van 2008. Frank Smit is commercieel manager van de Natio nale Bioscoopbon. The Chronic/es of Narnia: Prince Caspian (distributie Walt Disney Studios Mofion Pictures) Plaats: Eindhoven Aantal zalen: 5 Aantal stoelen: 705 stoelen Stoelen van: Quinette Formaat grootste scherm: 11x5 meter Exploitant: Laban Duijnhouwer en Geran Voets Bioscoopmanager: Berri van Helvoirt-Voets Open sinds: 'Euro Cinema bestaat al dertig jaar. Wij zijn momenteel bezig met de aanpassingen aan het theater en hopen in december 2008 iedereen te mo gen ontvangen op de feestelijke opening van Service bioscoop ZIEN.' Projectoren: Kinotone FP 30 Dolby SRD Kassasoftware: KTS/ReBiTicks Software Merken bij het buffet: Coca-Cola, Grolsch, Austra- lian, Pringles, Mars, Nestle etcetera De bioscoop is onderscheidend omdat: 'het de grootste servicebioscoop van Brabant is.' Website: www.zienbioscopen.nl 'Let's make some fuckin' money, folks.' (Michael Bowen als Rick Spector in Magnolia) 'All that you know is about to change.' (Liam Neeson als Aslan in The Chron/c/es of Narnia: Prince Caspian)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 21