AH Filmweken 2008 en start bioscoopseizoen F seatbelt. Theaterpaspoort Euroscoop in Tilburg MARKETING MARKETING THEATERPASPOORT De AH Filmweken duren bij bioscopen en film theaters van 25 augustus tot en met 24 september. Alle klan ten krijgen bij de kassa van bioscopen en filmthe aters ook een actielot met een unieke code. HFN imÊM z' ai \^i «nHLiL^Hl i vi^^HSBl^^^^ IIP* EU Landelijke 2-voor-l -actie vraagt medewerking kassamedewerkers Maandag 25 augustus aanstaande start de landelijke 2-voor-l-actie van het film- en bioscoopbedrijf. Net als in de afgelopen jaren is Albert Heijn ook dit jaar de part ner van bioscopen, filmtheaters en distributeurs. Dit jaar wordt de actie opnieuw aangegrepen om het startschot te geven voor het nieuwe bioscoopseizoen. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor de kassamedewerkers van bioscopen. Door Jeroen Huijsc/ens De AH Filmweken duren bij bioscopen en filmtheaters van maandag 25 augustus tot en met woensdag 24 september. Het actieprincipe is hetzelfde gebleven: bij elke 20 euro aan boodschappen bij Albert Heijn krijgt de klant een AH Filmwekenbon. Deze bon is twee entreebewijzen waard voor de prijs van een bij alle bioscopen, filmtheaters en filmhuizen aangesloten bij de NVB. De actievoorwaarden zijn, op verzoek van vertoners, dit jaar aangescherpt. Zo is nauwkeuriger omschreven dat de AH Filmwekenbonnen niet geldig zijn in combinatie met kortingen, aanbiedingen en/of overige acties en dat de bonnen niet kunnen worden gebruikt voor het reserveren van filmvoorstellingen die pas na de actie plaatsvinden. Voor de eerste keer in de historie van de actie doen ook de winkels van AH to go mee aan de actie. Klanten van deze winkels krijgen bij elke vijf euro een onderscheidende (blauwe) voucher. Ze moeten er vier sparen om deze te kunnen inwisselen voor een (rode) AH Filmwekenbon. Dat inwisselen kan alleen bij AH to go en niet bij bioscopen of filmtheaters. Daarvoor is gekozen om te voorkomen dat de kassamedewerkers van bioscopen met verschillende bonnen worden ge confronteerd. Met deze uitbreiding van de actie wordt het bereik van de actie weer groter. AH to go wordt doorgaans goed bezocht door studenten en forensen. Nieuw De geheel nieuw vormgegeven campagne voor de actie zal worden versterkt met een nieuwe tv-commer- cial. Na drie jaar is de bekende Harold Lloyd-achtige televisiespot vervangen door een nieuwe versie waarin vooral de emotie van filmbeleving een rol speelt. Een en ander vanzelfsprekend weer met de bekende win- kelmanager van AH in de hoofdrol. Nieuw is ook dat er in de grotere AH-winkels - de zoge heten XL-winkels - in de tweede week van de actie een speciale activiteit voor kinderen wordt georganiseerd. Samen met het Nederlands Instituut voor Filmeducatie (NIF) is inhoud gegeven aan een kleine workshop Een geheel nieuw vormgege ven campagne. inleveren krijgen bij de kassa van bioscopen en filmthe aters niet alleen twee entreebewijzen voor de prijs van een, maar ook een actielot met een unieke code. Deze code kan worden ingevuld op de website www.ah.nl/ filmweken. Zo ziet men of men een prijs heeft gewon nen. Tot de pool met prijzen behoren zes filmreizen. Elk week wordt er een spectaculaire filmreis weggegeven. Alle reizen zijn - dankzij de inzet van filmdistributeurs als Walt Disney en Warner Bros. - voorzien van een uniek f ilmaccent. Zo maakt de consument onder meer kans op een reis naar Wellington in Nieuw-Zeeland en een bezoek aan Weta Workshop (The Chronicles of Narnia: Prince Caspian), een bezoek aan de Warner Bros. Studio in Los Angeles en een bezoek aan het filmfesti val van Venetië. De reizen zijn beschikbaar gesteld door Oad Reizen. Medewerkers van bioscopen en andere, bij de organisatie van deze actie betrokken personen Win sen van de 6 spectaculaire filmreizen waar kinderen met behulp van een zogeheten wondertrommel leren wat de magie is die feitelijk achter film schuilgaat. Actielot met unieke code De afgelopen edities van de actie hebben de brancheverenigingen NVB en NVF de AH Filmweken aan gegrepen om het publiek warm te maken voor films die na de actie in première zullen gaan. Het is dé ma nier om de aftrap te geven voor het nieuwe bioscoopseizoen. Gezien de ervaring van het afgelopen jaar - toen er een tweede filmmagazine werd gemaakt en een trailerblok werd vormgegeven - is besloten de start van het bioscoopseizoen actiematig anders, maar wel veel aansprekender aan te pakken. Alle klanten die gedurende de AH Filmweken een AH Filmwekenbon zijn helaas uitgesloten van deelname. De actie met de unieke code is enerzijds bedacht om bioscopen en filmtheaters iets in handen te geven waar mee zij hun klanten feitelijk een kans geven op een mooie filmprijs, maar is vooral bedoeld om aandacht te krijgen voor films die uitkomen in het najaar. Op de actiewebsite www. ah.nl/filmweken zal namelijk een selectie te zien zijn van trailers van deze films, waar onder de nieuwe Harry Potterfilm Harry Potter and the Half-Blood Prince, Oorlogswinter en Madagascar 2. Naam bioscoop: Euroscoop Tilburg Plaats: Tilburg Aantal zalen: 12 Aantal stoelen: 2.000 stoelen Stoelen van: Quinette Formaat grootste scherm: 20 meter bij 8,5 meter Exploitant: Euroscoop Bioscoopmanager: Luc van de Casseye Open sinds: 27 juni 2008 Verwachte aantal bezoekers p/jaar: 450.000 Projectoren: vijf digitale projectoren van Barco met XDC-server en negen analoge 35mm-projectoren van Gnemeccanica Kassasoftware: Compeso Bioscoopreclame: Jean Mineur Mediavision en CineFox Merken bij het buffet: onder meer Coca-Cola, Jim- my's popcorn, Crocky en Ola De bioscoop is onderscheidend omdat: 'we gratis parkeerplaatsen hebben, tickets die normaal gesproken zeven euro kosten, we verse popcorn ma ken aan het buffet, we ruime en comfortabele stoelen hebben en films projecteren op een scherm van muur tot muur.' Website: www.euroscoop.nl In 2007 deden circa 1,2 miljoen Nederlander de AH Filmweken. Duke in Fear anc

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 27