Spectaculaire filmreizen spreken tot verbeelding O MARKETING HFN Er werden meer dan 70.000 actiecodes ingevoerd. Fasten Your Seatbelt-actie als onderdeel AH Filmweken succesvol De laatste AH Filmwekenbonnen werden weliswaar zo'n drie weken geleden bij bioscopen in het hele land ingewisseld, maar toch was die woensdag de 24e sep tember eigenlijk niet eens de echte slotdag van de actie. Bioscoopbezoekers konden namelijk nog tot en met 5 oktober op de website van Albert Heijn controleren of zij een filmprijs hadden gewonnen met de actieloten die zij bij het verzilveren van de AH-bonnen bij bioscoopkassa's ontvingen. En sommige bezoekers wonnen in de afgelo pen periode hele leuke prijzen... Door Jeroen Huijsdens Dit jaar werden de AH Filmweken door de NVB en de NVF weer aangegrepen om het nieuwe bioscoopsei zoen te starten. Daartoe werd in overleg met Albert Heijn de Fasten Your Seatbelt-actie gestalte gegeven. Het werd bovenal georganiseerd om het nieuwe sei zoen af te trappen en mensen oniine - via trailers - te attenderen op de films in het najaar. Maar een onder liggende gedachte was ook om bioscoopexploitanten iets in handen te geven waarmee zij hun publiek als het ware een (extra) cadeautje konden overhandigen. Zo nu en dan klinkt namelijk door dat bioscoopexploitanten vinden dat Albert Heijn te sterk als afzender van de 2-voor-l -actie wordt neergezet. En dat terwijl het een joint promotion is. Om daar ook een beetje gehoor aan te geven werd de actielotenopzet bedacht, waarmee bioscoopbezoekers kans maakten op leuke filmprijzen, waaronder zes spectaculaire filmreizen. 70.000 actiecodes Bij het ter perse gaan van deze uitgave van HFN was de evaluatie nog in volle gang en waren ook de cijfers met betrekking tot de AH Filmweken nog niet bekend. Wel was duidelijk dat de Fasten Your Seatbelt-actie een succes mag worden genoemd. Er werden meer dan 70.000 actiecodes ingevoerd. Uit het aantal deelnemers mag worden afgeleid dat de beschikbare prijzen - en met name de filmreizen - erg tot de verbeelding spraken. Hoewel nog niet alle prijswinnaars bekend waren toen deze HFN naar de drukker moest, willen we de al bekende winnaars wel even op een rijtje zetten: De reis voor twee personen naar Londen werd gewonnen door Annelies Boere uit Zoetermeer die haar actielot ontving in Utopolis Zoetermeer. De reis naar Wellington (Nieuw-Zeeland) voor twee personen en een bezoek aan de wereld van The Chro- nicles of Narnia werd gewonnen door Ans Ouwerkerk uit Sliedrecht die haar actielot ontving in Pathé De Kuip Foto's Jan van Es. in Rotterdam. De reis naar Los Angeles voor twee personen en een bezoek aan Warner Bros. Studios werd gewonnen door Lisa Libeton uit Hendrik-ldo-Ambacht die haar actielot ook ontving in Pathé De Kuip in Rotterdam. De reis naar Los Angeles voor twee personen en een bezoek aan Disneyworld werd gewonnen door Andrea Stoekle uit Den Haag die haar actielot ontving in Pathé Scheveningen. Alle reizen werden beschikbaar gesteld door Oad Reizen. 'I took a spontaneous holiday.' (Colin Firth als Harry Bright in Mamma Mia!)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 10