Op het witte doek en op de toonbank HFN 01 MARKETING Ook dit jaar weer een samen werking met een aantal ge talenteerde Filmacade miestuden ten Nationale Bioscoopbon lanceert nieuwe commercial De beste manier om de Nationale Bioscoopbon lading te geven is op het witte doek. Binnenkort zal de bon daar zichtbaarder zijn dan ooit tevoren, door middel van een commercial, tag-on en bumper. De beste verkoopre sultaten boeken we wanneer de bon goed zichtbaar is op de toonbank bij onze outlets. Er staat daarom weer een aantal acties gepland. Beide manieren van communiceren zijn totaal verschillend, maar de een kan niet zonder de ander. Door Frank Smit Ook dit jaar hebben we weer in samenwerking met een aantal getalenteerde Filmacademiestudenten een origi nele en goede commercial gerealiseerd getiteld Super Hero. Producent Derk-Jan Warrink, regisseur Jeffrey de Vore, cameraman Gijs Besseling en sound designer Kapser Koudenberg hebben samen met de cast en crew van ruim twintig mensen tijdens een zeer professionele nachtelijke shoot prachtige shots gerealiseerd. Tijdens een strak post-productieproces is een zeer filmische spot tot stand gekomen, die de bon heel origineel neerzet als het leukste cadeau in het donker. Nu in de bioscoop! 35mm-bumper tag-on Om de link naar de films die vertoond (gaan) worden te leggen hebben we een zeven seconden bumper gemaakt, die voor of na de trailers geplaatst kan worden. Daarin gaat een spotlight over ons bekende eindshot met de voice-over: 'Ook deze films geef je cadeau met de Nationale Bioscoopbon, het leukste cadeau in het donker'. Voor de filmtheaters hebben we een aparte versie gemaakt met de voice-over: 'Ook de films in dit filmthe ater geef je cadeau met de Nationale Bioscoopbon, het leukste cadeau in het donker'. Om de verkrijgbaarheid van de bon via www.bioscoopbon.nl onder de aandacht van de bioscoopbezoekers te brengen, zullen we binnen kort een kort filmpje maken dat enkele spotjes na Super Hero in het reclameblok kan worden vertoond. Uit recent onderzoek blijkt dat een dergelijke zogenaamde twin spot-constructie hoger scoort dan een enkelvoudige spot. Outlet acties De komende maanden staan er twee acties op stapel, bij Postkantoren en bij AKO. In augustus kunnen kopers van een bon bij het postkantoor kans maken op een vip-week end Film by the Sea. In september krijgen consumenten bij aanschaf van de bon een zak Jimmy's popcorn cadeau bij AKO. In oktober kan een jaar gratis naar de bioscoop worden gewonnen bij aankoop van de bon bij Postkan toren. Al deze acties worden op de toonbank (en in de winkels) gecommuniceerd en dit resulteert direct in een flinke omzetstijging. commercial beelden Super Hero-commerc/al De nieuwe Filmacade mie-spot onderstreept dat de bon het leukste cadeau in het don ker is. De bumpers benadrukken datje er geweldige films mee cadeau geeft. Het eindshot en de tag-on communiceren de verkrijgbaarheid en de outlet acties zijn een echte calko-action: koop 'm nu. De mix hiervan, aangevuld met ons promotiemateriaal en onze radiocam pagnes, zorgt ervoor dat we al jaren zo'n miljoen bonnen per jaar verkopen. Frank Smit is commer cieel manager van de Nationale Bioscoop bon. It's a good commercial!' (Luis Guzman in Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2009 | | pagina 10