N F INHOUD HFN Adver teerders Holland Inhoud Film Nieuws Nummer 99 Jaargang 17 April 2011 08 markering De mogelijkheden van social media 12 in the picture Aan het roer in Rotterdam 20 in productie Nieuwsgierigmakende metamorfoses 24 achter de schermen In a better world STICHTING FILMTRANSPORT 05 special trailer Fast Furious 5 05 leader 06 teasers Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 (3D), Cars 2 (nl/ov, 3D), Cowboys Aliens, Larry Crowne, The First Aven- ger: Captain America 11 quiz 13 op locatie Veenendaal, Nijmegen, Corinchem 15 achter de schermen Cinema Digitaal nu echt van start 17 piek 'n' mix 17 cartoon Jaap Joop 19 marketing De voor- en nadelen van mobiel betalen 21 Nederlandstalige films in aantocht 22 in productie Het bombardement, All Stars 2: Old Stars, New Kids Nitro 23 piek 'n' mix 23 bioscooppanel 25 theaterpaspoort VillaLUX in Nijmegen 26 column Dirk van de cinema 27 uit de cast Ailien Niemeijer 27 agenda 28 achter de schermen 31 The Game 32 trailers 38 cast 38 colofon overzicht adverteerders Social media bieden bioscopen en filmtheaters een kans als nooit tevoren om te communiceren met hun klanten. In dit nummer van HFN het eerste uit een reeks van drie artikelen over de mogelijkheden die social media filmvertoners kunnen bieden. Sinds 1 januari is Krijn Meerburg directeur van het in no vember geopende, nieuwe LantarenVenster. Na jaren ondernemerschap is de nu 59-jarige Meerburg in loon dienst getreden. Holland Film Nieuws zocht de nieuwe stuurman van het Rotterdamse filmtheater op en sprak met hem over zijn loopbaan en het nieuwe theater. (Foto Lucia Alleman) In de afgelopen periode moest productiemaatschappij BosBros. zich een beetje opnieuw uitvinden. Het bedrijf van Burny Bos stapte over naar een andere distributeur en moest een nieuw team van creatievelingen samen stellen na het vertrek van vertrouwelingen Michiel de Rooij en Sabine Veenendaal. Op dit moment werkt Burny Bos samen met regisseur Joram Lürsen aan de film over het icoon van miljoenen kinderen: Dolfje weer- wolfje. HFN bezocht de filmset. Het begrip duurzaamheid wint op allerlei terreinen aan belang, maar hoe zit dat in de bioscoopbranche? Hol land Film Nieuws ging op onderzoek uit om te ontdek ken in hoeverre bioscopen zich bekommeren om het milieu en wat zij doen om duurzaam te ondernemen. Alcons Audio [14] Barco NV [02] CineEurope [30] CineFox [16] Coca-Cola Enterprises Nederland BV [10] d2 benelux BVBA [14] EYE Film Instituut Nederland [16] FTT Filmtronics BV [16] Huizenga Group [14, 39] Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) [18] PCO Nederland BV [04] Stich ting Filmtransport NVF [03] Universal Pictures International (Netherlands) BV [cover, achterzijde] Voor alle vragen en informatie over filmtransport: www.filmtransport.info I don t know where it came trom. look at me puoiisner. \vjeenu ^u> als Barbara in Beetle Juice)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2011 | | pagina 3