Fast Furious 5 Het SPECIAL TRAILER/LEADER productie team doet ons ook deze keer echt weer versteld staan. HFN Special trailer Soms denk je dat je alles wat enige indruk kan maken in films wel hebt gezien, ook qua stunts. Maar het productieteam van Fast Furious 5 doet ons ook deze keer echt weer versteld staan. De stunt met de spoorbrug bij het ravijn in de vijfde film uit de The Fast and the Furious-reeks kan de fan van het betere actiewerk niet onberoerd laten. En als het een voorteken is van wat de fans nog meer te wachten staat, dan belooft ook deze vijfde film, Fast Furious 5, weer een dolle boel te worden. Paul Walker en Vin Diesel zijn allebei weer van de partij in de film die zich deze keer afspeelt in Rio de Janeiro. Terwijl zij daar, samen met hun companen, de georganiseerde misdaad een hak zetten om daarmee hun vrijheid terug te kunnen krijgen, hebben ze FBI-agent Luke Hobbs en zijn team op hun hielen zitten. En om voor de bioscoop exploitanten het succes van de verschillende delen van deze f ilmreeks in Nederland eventjes in perspectief te plaatsen: The Fast and the Furious 228.000 bezoekers, 2 Fast 2 Furious 420.000 bezoekers, The Fast and the Furious: Tokyo Drift 147.000 bezoekers en Fast Furious (deel vier dus) 347.000 bezoekers. Dat zijn toch hele gezellige cijfers, nietwaar? Hoofdrollen: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jordana Brewster Regisseur: Justin Lin Distributeur: Universal Pictures International Releasedatum: 5 mei 2011 Fast Furious 5. Distributie Uni versal Pictures International. In februari hadden wereldwijd 680 miljoen mensen een Facebook-account. 225 miljoen mensen hadden zich aan gemeld bij Twitter. Samen zorgen zij voor zo'n 140 miljoen tweets per dag. De zakelijke netwerktoepassing Linkedin passeerde onlangs de grens van 100 miljoen gebruikers. In Nederland zijn er op dit moment zo'n 3,8 miljoen Facebook- gebruikers, hebben 2,6 miljoen mensen een Linkedin-ac- count en zijn er zo'n 420.000 Nederlandstalige twitteraars (inclusief de Vlamingen). En dan hebben we natuurlijk ook nog de 9,1 miljoen Nederlanders met een Hyves-account. Je kunt je natuurlijk afvragen hoeveel mensen er echt ac tief van deze socialmediaplatformen gebruik maken, maar dat ze een factor zijn om rekening mee te houden dat kan niemand meer betwisten. Dan te bedenken dat Facebook zeven jaar bestaat, Linkedin acht jaar en Twitter pas vijfjaar. Daarmee vergeleken zijn wij van HFN al van middelbare leeftijd en de jarige Rlmkrant - die haar dertigste verjaar dag viert - een senior. Over leeftijd gesproken. Wie de voorkant goed heeft bekeken, die heeft gezien dat dit het 99e nummer is van het enige echte blad voor medewerkers werkzaam in de bioscoopsector. 99 nummers. Wie had dat gedacht toen we in het najaar van 1994 aan het eerste nummer be gonnen? Wij zeker niet. De afgelopen reis was er echt een van vallen en opstaan; waarbij wij na menig valpartij dachten niet meer overeind te kunnen komen. Toch is het gelukt. Dat is te danken aan bepaalde personen en be drijven die ons nimmer in de steek hebben gelaten en op wiens steun wij altijd hebben kunnen rekenen. Maar het is ook gelukt omdat we er als klein team altijd de humor en het plezier van zijn blijven inzien, al was dat soms ook wel eens lastig. Als wij nu te rugkijken naar die eerste jaar gangen, dan is het net alsof je naar vijftien jaar oude foto's van jezelf zit te kijken; met eni ge schaamte. Zag dat er toen zo uit? Hebben we dat toen echt zo ingeschat? Hoe dan ook, in het komende nummer, •- dat in juni uitkomt, willen we in ieder geval op passende wijze stils HFN. Mocht je nog een foto of ande. hebben die illustratief is voor 100 nummers Holland Film Nieuws, oftewel zeventien jaar film- en bioscoopgeschie denis, dan houden we ons aanbevolen. Jeroen Huijsdens Hoofdredacteur 'Home sweet home!' (Vin Diesel als Dom Toretto 'm'Fast Furious .5)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2011 | | pagina 5