Snow White SPECIAL TRAILER/LEADER Zij worden geregis seerd door Tarsem Singh, de regisseur die on langs suc ces boekte met de film Immortals. HFN Special trailer Hoewel de gebroeders Grimm het sprookje Sneeuwwitje al aan het begin van de negen tiende eeuw in boekvorm vastlegden, kennen we het verhaal toch vooral dankzij Walt Disney's animatiefilm uit 1937. Al dan niet ingegeven door het succes van A/ice in Won derland, nu twee jaar geleden, komen er volgend jaar twee nieuwe versies uit van Sneeuwwitje. In de zomer van 2012 komt de film Snow White and the Huntsman uit en eind maart kunnen de bioscoopbezoekers al naar Snow White (in de VS wordt de film uitgebracht als Minor, Mirror). Julia Roberts speelt de rol van de kwaadaardige koningin en de uit The Social Network bekende Armie Hammer is de prins die de schone jon gedame moet zien te redden. De rol van Sneeuwwitje wordt gespeeld door Lily Collins, die eerder te zien was in Abduction en The Blind Side. Zij worden geregis seerd door Tarsem Singh, de regisseur die onlangs succes boekte met de film Immortals. De film gaat ook uitgebracht worden in een Neder landstalige versie en heet dan Sneeuwwitje. Hoofdrollen: Lily Collins, Julia Roberts, Armie Hammer, Sean Bean Stemmen (nl): nog niet bekend Regisseur: Tarsem Singh Distributeur: A-Film Distribution Releasedatum: 22 maart 2012 Snow White. Distributie A-Film Distribution. December. Voor de bioscoopsector traditioneel de be langrijkste maand van het jaar. Dat gaat deze keer niet anders zijn. Het f ilmaanbod is breed en sterk en biosco pen en filmtheaters zijn de laatste drieëndertig jaar niet zo populair geweest. Waar dat door komt? Door nieuwe bioscopen en filmtheaters, doordat de bioscoop nog altijd een van de goedkopere vormen van vrijetijdsbesteding is, door de kracht van de films van eigen bodem en door het zelfs door neurobiologen vastgestelde effect van de gezamenlijke kijkervaring. Én omdat elke beweging een tegenbeweging oproept, aldus Jim Stolze. Stolze, de man die het gezicht is geworden van TED in Nederland, is geen trendwatcher. Hij is wel iemand die een duidelijke visie heeft welke kant het opgaat met onze samenleving, als gevolg van de digitale informatierevolutie. Volgens Stolze is de populariteit van de bioscoop een tegenre actie op het steeds meer zelf kunnen bepalen waar en wanneer je 'informatie' tot je neemt. Het mag dan goed gaan met het bioscoopbezoek, het neemt niet weg dat ook onze sector bloot wordt gesteld aan krachten waar weinigen echt van in de gaten hebben wat die nog teweeg gaan brengen. Er zijn nog altijd men sen die denken dat de social mediahype zal overwaaien. Maar deze media op zich zijn helemaal niks, zo stelt Jim Stolze in ons interview, het gaat om de beweging waar ze voor staan en vooral wat ze teweeg kunnen brengen. In het boek Uitverkocht! introduceert hij de term ADHD. HD staat voor hyperdistributie (social media stellen ons in staat sneller dan ooit en meer dan ooit een grote groep in beweging te krijgen) en AD staat voor aandacht. En die aandacht (voor de klant) is belangrijker dan ooit. Geen opgeklopt pr-verhaal of opge poetste marketingstunt, nee, oprechte aandacht die er toe leidt dat de klant echt blij wordt. Een blije klant zal de f-^ ervaring sneller delen met zijn familie, vrienden en kennis sen. Maar dat weet iedereen werkzaam in deze sector na tuurlijk allang, want mond-tot- mondreclame is al sinds jaar en dag de beste ree die je je maar kunt wensen. Namens het voltallige team van HFN wens ik u fijne feestdagen en een filmrijk en visionair 2012 toe. Jeroen Huijsdens Hoofdredacteur 'Magie mirror on the wall, who is the fairest one of all?' (Lucille La Verne in Snow White and the Seven Dwarfs)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2011 | | pagina 8