Taftoo's voor gratis bioscoopbezoek Game-rapport m HFN THE GAME Eindcijfer: 8 Met de benen bloot in de bios Om extra aandacht te krijgen voor de film The Girl With the Dragon Tattoo, zette Movie Unlimited voor haar bioscopen in Almelo, Kampen en Zevenaar een ludieke actie op met een hoofdrol voor tatoeages. Het com mentaar op de actie was erg uiteenlo pend. Ingezonden promotie: Actie rondom de première van The Girl With the Dragon Tattoo. Afkomstig van: Movie Unlimited Almelo, Kampen en Zevenaar Creativiteit: 7,5 Juryrapport: Je moet maar durven! Je logo aanbieden om te laten tatoe- eren zodat men een jaar lang gratis naar de film kan. Aandacht voor de film en je theater. Movie Unlimited durfde het aan'. Vernieuwend: 8 Juryrapport: 'Natuurlijk weet je nooit hoe een actie uitpakt, maar met deze actie riep men wel wat af over de bios copen. Hoewel er over het algemeen positief werd gereageerd vonden we ook krantenkoppen als "debiele actie rond de uitbreng van The Girl With the Dragon Tattoo". Ook de straatin terviews logen er niet om. Maar, de aandacht was er en daar was het toch om te doen'. Uitvoering: 7,5 Juryrapport: 'Samen met gerenom meerde tattoo-studio's legde men de aanmelders een middag lang in de watten. Ondanks het waakzame oog van vele camera's van de diverse tv- programma's en de regionale zen ders ging het er zeer ontspannen aan toe. Na het zetten van de tatoeages kon men genieten van de film waar het allemaal om begonnen was.' Communicatie: 9 Juryrapport: De ruimte is te beperkt om te benoemen welke media er al lemaal aandacht aan deze stunt be steedden. Het was in een woord over weldigend!' Door Rief Zegers Een jaar lang gratis naar de bios coop! Dat lokkertje werd gebruikt door het altijd weer creatieve team van Movie Unlimited. Maar daar moesten de bezoekers wel wat voor doen. In de bioscopen kon men gratis het logo van Movie Unlimited, de zogenaamde Scopie, laten tatoeëren op een zelf uitgeko zen plek. Tot een ieders verrassing stroomden de aanmeldingen bin nen. Het waren er zelfs zoveel dat men een lijst van eerst-aangemel- den moest hanteren. Om ervoor te zorgen dat men niet bij ieder komend bezoek de broek hoeft te laten zakken, of een shirt moet uittrekken, kregen de die-hards een pasje waarmee ze het komende jaar gratis naar de film kunnen. Het commentaar op de actie was erg uiteenlopend. Van 'bizar' tot 'op het randje'. Hoe dan ook, spraakmakend was het zeker. De actie werd al na de eerste melding opgepakt door veel tv-zenders. De landelijke kranten bleven niet achter. Zelfs in onze buurlanden werd de actie breed uitgemeten. Radiozenders, internetsites en uiteraard de social media deden de rest. Film en bioscopen in beeld, dat was waar alles voor was bedoeld. Uiteindelijk lieten twintig klanten een tattoo zetten. Reglement. The Game is bedoeld om mede werkers promotieactiviteiten te laten organiseren en kans te maken op de titel Beste Bioscoopteam van 2012. Stuur de promoties van afgelo pen periode voor 21 maart naar thegame@hollandfilmnieuws.nl. In december wordt bekendgemaakt wie zich het Beste Bioscoop team van 2012 mag noemen. Foto's Movie Un- limited/Wilfred Hamelink. 'Hold still. I've never done this before.' (Rooney Mara als Lisbeth Salander in The Girl With the Dragon Tattoo)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2012 | | pagina 21