47 Trio film Herman Wassenaar'» Filmproductie Carillon Films Cefima Film „C 1 o r i s and the Indians", tekenfilm (16 mm) in kleuren, (Kodachrome) circa 90 meter, in eigen productie. Scenario: Triofilm Amsterdam. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. „Langs de weg" (werktitel), 16 mm zwart-wit, bedrijfsfilm in opdracht van de CV. Fabriek voor Auto- en Machinebouw Geesink te Weesp. Scenario: Jo de Haas. Camera: Jo de Haas en Piet van Strien. Geluid: Cor Koenders. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam, „Levensvreugd, de wens van iedere mens" (vorige titel: „Vacantie"), 16 mm zwart-wit film in opdracht van de Bond van Invaliden, Afdeling Amsterdam. Camera: Jo de Haas en Piet van Strien. Geluid: Cor Koenders. Studio en Laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. „Boterbereidin g", (16 mm geluidsfilm) in opdracht van de Coöp. Zui- vel-export ,,Frico" te Leeuwarden. Scenario: Jo de Haas. Camera: Jo de Haas en Piet van Strien. Regie: Jo de Haas. Geluid: Cor Koenders. Studio en laboratorium: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. „De Groene Veiling", (16 mm kleurenfilm, Kodachrome), in opdracht van het Hollands Bloembollenhuis te Lisse. Scenario: Hobaho. Camera: Jo de Haas. Studio: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. Laboratorium: Kodak Harrow (Engeland). „Herstel Walcheren", documentaire (16 mm) kleurenfilm (Kodachrome). Camera: Jo de HaasPiet van Strien. Scenario: S. Leuw. Geluid: Cor Koenders. Studio: Filmfabriek Triofilm te Amsterdam. Laboratorium: Kodak Harrow (Engeland). „Wij van de BB" (werktitel), 35 mm zwart-wit film in opdracht van de Stich ting Bevordering Bescherming Bevolking te Den Haag. Scenario en draaiboek: S. Leuw. Regie: Willy van Hemert. Camera: Albert Brosens. Assistent camera: Piet van Strien. Commentaar: Willy van Hemert. Geluid: Cor Koenders. Supervisie: Jo de Haas. Verdere medewerkers nog niet vastgesteld. Studio en laboratorium: Triofilm Amsterdam. „Stookfilm" (werktitel), in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Vis serij en Voedselvoorziening. Manuscript en camera: Herman Wassenaar. Montage: Ronny Erends. Commentaar: Wim Povel. Laboratorium; Cinetone Studio's te Amsterdam. „Oostenrijk" (werktitel), een propagandafilm in opdracht van de Nederland- sche Spoorwegen en Hotelplan. De opnamen wor den in Tirol gemaakt. Camera: Herman Wassenaar. Montage: Ronny Erends. Commentaar: Wim Povel. Laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam. „Calvé" (werktitel), propagandafilm in, opdracht van de Calvé-fabrieken te Delft. Manuscript en camera: Herman Wassenaar. Montage: Ronny Erends. Commentaar: Wim Povel. Laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam. GEREED: „Eu r op es, e R h a p s o di e", documentaire film over de toepassing van electro- nische artikelen in Europa, in opdracht van de N.V. Philips' Gloeilampenf abrieken te Eindhoven (35 mm, zwart-wit, 800 m, 31 minuten vertoningsduur). Scenario? Leonhard Huizinga, Gerard J. Raucamp en Ted de Wit. Draaiboek: Ted de Wit en Gerard J. Raucamp. Regie en montage: Ted de Wit. Camera: Gerard J. Raucamp. Geluid: Wim Huender. Assistenten: Herman Tien en Eva van Beverwijk. Muziek: Else van Epen. Medewerkenden: Prosper Dekeukeleire (camera) en Liem d'Oliveyra (montage) Commentaar: geschreven door Leonhard Huizinga. Studio en Laboratorium: Cinetone Studio's te Amsterdam en Denham Labs. Londen. De film is nagesynchroniseerd voor Duitse, Engelse, Franse en Spaanse versies. „Het magisch venster", een documentaire over de televisie (35 mm), in op dracht van Philips Gem. Adv. Div. Eindhoven. Lengte: 500 m; vertoningsduur: 20 minuten. Scenario: Dick de Vilder. Camera en productie? Umberto Bolzi.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Officieel Orgaan | 1954 | | pagina 46